Rosną obroty, zyski i oferta
turystyka | Biura podróży po chudych latach kryzysu, wywołanego głównie arabską wiosną, łapią wiatr w żagle. To dobra wiadomość dla ich klientów, bo to znaczy, że stają się silne ekonomicznie i stabilne. Pokazują to najnowsze ratingi biur podróży „Rzeczpospolitej” i jej serwisu Turystyka.rp.pl.
Filip Frydrykiewicz Andrzej Betlej
Od 2012 roku „Rzeczpospolita" i jej serwis Turystyka.rp.pl publikują ratingi (oceny) biur podróży. Przygotowuje je na podstawie wskaźników stricte ekonomicznych firma TravelData specjalizująca się w analizowaniu rynku turystyki wyjazdowej (patrz ramka).
Osiem ocen w górę, jedna w dół
Jest coraz lepiej – to generalny wniosek, jaki płynie z najnowszego rankingu i ratingów. Na dziesięciu największych touroperatorów aż ośmiu zyskało wyższą ocenę. Itaka, lider rynku, awansowała o dwa poziomy z BBB+ do A, Rainbow Tours, druga największa firma turystyczna w kraju, przeszła z poziomu A+ do AA, a TUI Poland, trzecie największe biuro podróży, pozbyło się minusa przy ocenie A. W ratingach awansowały też o jeden szczebel: Wezyr Holidays, Grecos Holiday, Neckermann, Sun & Fun i Alfa Star. Almatur pozostał przy ratingu z zeszłego roku, A+. Jedynie Exim Tours stracił plusa przy ocenie B (tabela ratingów >4).
Jeśli chodzi o obroty, w stawce dziesięciu największych organizatorów nastąpiły niewielkie przetasowania. Jedynie na piąte miejsce z szóstego wysunął się Grecos Holiday, firma, która konsekwentnie buduje swój wizerunek „specjalisty od greckich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta