Pośrednictwo w nagradzaniu pacjentów surowo zakazane
PRZEDSIĘBIORCY | Udział w konkursie internetowym, który propaguje zdrowy styl życia, to również forma niedozwolonej reklamy apteki. Jest tak nawet wtedy, gdy organizuje go inna firma, a rola apteki sprowadza się tylko do wydawania nagród.
Aleksandra Tarka
Sprawa dotyczyła kary za niedozwoloną reklamę aptek. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny zawiadomił spółkę o wszczęciu z urzędu postępowania w sprawie zaprzestania prowadzenia reklamy jej ośmiu aptek i ich udziału w konkursie zorganizowanym przez inną firmę, a także nałożenia kary pieniężnej.
Okazało się, że apteki spółki brały udział w konkursie, którego celem miało być propagowanie zdrowego stylu życia oraz zachęcanie do dbania o zdrowie.
Kupony z poradami
Inspektorzy ustalili, że konkurs został ogłoszony z chwilą ukazania się informacji o nim na stronie internetowej. Polegał na zbieraniu przez uczestników porad wydrukowanych na kuponach dotyczących zdrowia, które były dostępne w okresie trwania konkursu u farmaceutów w 824 aptekach w kraju. Na kuponie, poza poradą dotyczącą zdrowia, była informacja, że „co miesiąc wskazane apteki w całej Polsce odwiedza 2,5 mln klientów". Po zebraniu co najmniej trzech kuponów z poradami konkursowymi uczestnik uprawniony był do odebrania u farmaceuty w jednej z aptek zaangażowanych w konkurs unikalnego kodu uprawniającego go do zalogowania się na stronę internetową. Po wejściu na nią i wpisaniu w formularz konkursowy unikalnego kodu klient był informowany, która z 2000 nagród jest dostępna. Nagrody te były przyznawane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta