Firmy idą rodzicom na rękę
Choć coraz więcej firm chwali się prorodzinną polityką, to Polkom niełatwo jest godzić rolę matki z karierą.
Anita Błaszczak
Niemal każda z rosnącej grupy firm startujących w rankingach pracodawców chwali się jakimś prorodzinnym świadczeniem – elastycznym czasem pracy, możliwością pracy z domu albo na pół etatu czy też dodatkowym urlopem macierzyńskim. Na popularności zyskują firmowe upominki dla młodych rodziców (także ojców) albo specjalna „becikowa" premia. Przybywa też firm, które inwestują w firmowe przedszkola lub fundują opiekę pielęgniarską nad chorym dzieckiem.
Świadome swoich praw
O pozytywnych, prorodzinnych zmianach w firmach mówią też same zainteresowane. Agnieszka Kaczanowska, współzałożycielka działającego od czterech lat portalu mamopracuj.pl, który chce ułatwiać matkom wejście albo powrót na rynek pracy, wspomina, że przed siedmioma laty, gdy wracała z urlopu macierzyńskiego, rozwiązania typu elastyczny czas pracy czy telepraca były rzadkością. Dzisiaj są już coraz bardziej powszechne, a na portalu przybywa ofert pracy w firmach deklarujących prorodzinne nastawienie.
O rosnącej otwartości pracodawców na potrzeby rodziców...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta