Nasze wódki w elicie świata
alkohol | Sprzedaż Żytniówki urosła w 2014 roku o 63 proc. To najlepszy wynik na globalnym rynku wódki. W rankingu popularności awansowała też Żubrówka.
Beata Drewnowska
Obie te marki należą do firmy CEDC, lidera polskiego rynku wódki. Od 2013 r. jej właścicielem jest rosyjski miliarder Roustam Tariko, który uratował ją przed bankructwem, zamieniając dług na akcje.
Efekty wychodzenia właściciela Żytniówki i Żubrówki na prostą potwierdza tegoroczna edycja prestiżowego rankingu branży alkoholowej Millionaires' Club autorstwa pisma „Drinks International". Obejmuje on marki alkoholi, których sprzedaż w danym roku wyniosła co najmniej milion 9-litrowych skrzynek.
W 2014 r. sprzedaż Żytniówki urosła o 63 proc. To najlepszy wynik na globalnym rynku wódki. Trzecia – ex aequo z Ciroc – była Żubrówka. Jej sprzedaż poszła w górę o 18 proc., do 46,8 mln l.
Podwyżka zaszkodziła
Marka produkowana w Białymstoku awansowała także na szóste miejsce wśród 30 wódek o największej sprzedaży na świecie. W Millionaires' Club z 2014 r. była 11. Dobry wynik Żubrówki to m.in. rozszerzenie jej oferty o Żubrówkę Złotą.
W przeciwieństwie do poprzednich lat w tegorocznym rankingu słabo wypadły marki największych konkurentów CEDC: Stock Polska, do niedawna lidera krajowego rynku wódki, a także zajmującego trzecie miejsce Belvedere. Ich marki trafiły do grona mocnych alkoholi, których sprzedaż zanotowała w 2014 r. największe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta