Polska znów placem budowy
Tylko w tym roku PLK zainwestuje 8 mld zł w nowe tory. Na budowę dróg zaplanowano dwukrotnie więcej. Za rok ruszą prace przy warszawskim metrze.
ADAM WOŹNIAK
W poniedziałek otwarte zostaną oferty na rozbudowę drugiej linii warszawskiego metra. Firmy starające się o kontrakt mogą do południa składać swoje propozycje. Stołeczny ratusz zakłada, że wydłużenie metra o kolejne sześć stacji zacznie się w przyszłym roku, a zakończy w 2019 r.
Przetarg jednak się przeciąga, bo dzisiejszy termin otwarcia ofert jest już kolejnym po pierwotnie wyznaczonym na przełom I i II kwartału. Chętnych do zdobycia kontraktu jest wielu, ale do piątkowego popołudnia nie wpłynęło jeszcze żadne zgłoszenie. – Wykonawcy z reguły zgłaszają się w ostatniej chwili. Oferty będą pewnie składane tuż przed godziną 12 – mówi Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego.
Druga linia metra zostanie przedłużona w obu kierunkach. W stronę Woli powstaną trzy stacje: w rejonie skrzyżowania ulic Płockiej i Wolskiej, następnie Górczewskiej i Syreny oraz Górczewskiej i Księcia Janusza. Z kolei na odcinku wschodnio-północnym zbudowane zostaną stacje w okolicy skrzyżowań: Szwedzkiej i Strzeleckiej, Ossowskiego i Pratulińskiej oraz Pratulińskiej i Trockiej. Wartość całej inwestycji ocenia się na 3,47 mld złotych.
Łódź się buduje
Gdy Warszawa ruszy z wydłużaniem jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji infrastrukturalnych w kraju, realizację innego wielkiego przedsięwzięcia usprawniającego komunikację zakończy Łódź. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta