Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódki smakowe nie wesprą fiskusa

10 sierpnia 2015 | Ekonomia
Wznosząc toasty, dokładamy do budżetu
źródło: Rzeczpospolita
Wznosząc toasty, dokładamy do budżetu

Podwyżka akcyzy podcięła skrzydła 
nie tylko czystej. Maleje także popyt na kolorowe trunki.

Beata Drewnowska

W pierwszej połowie 2015 roku łączna sprzedaż wódki, jeśli wziąć pod uwagę liczbę opakowań, zmalała w Polsce o prawie 4,5 proc. – szacuje branża. Spowodował to głównie mniejszy popyt na czystą, której zakupy skurczyły się o blisko 5 proc.

Spadki nie ominęły także – cieszących się do niedawna dużą popularnością – tzw. wódek smakowych słabszych niż tradycyjna wódka (zgodnie z prawem unijnym wódką nazywać można wyłącznie trunek, w którym zawartość alkoholu wynosi co najmniej 37,5 proc.). Kupiliśmy ich o około 2,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Wyższa cena zniechęca

– Smakowe wódki, czy szerzej smakowe napoje spirytusowe, dobrze wpasowały się w oczekiwania konsumentów, którzy w ostatnich latach byli bardzo otwarci na poszukiwania nowych smaków i produktów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10214

Wydanie: 10214

Spis treści
Zamów abonament