Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marki chcą być w stolicy

10 sierpnia 2015 | Ekonomia | Grażyna Błaszczak
O sile centrum handlowego świadczy m.in. liczba popularnych marek
źródło: materiały prasowe
O sile centrum handlowego świadczy m.in. liczba popularnych marek

Najbardziej unikalną ofertę w stolicy mają Galeria Mokotów, Arkadia i Złote Tarasy. W Krakowie – Galeria Krakowska.

Wiosną tego roku w Polsce działały 384 centra handlowe o łącznej powierzchni najmu niemal 9 mln mkw. W miastach o liczbie ludności powyżej 100 tysięcy mieszkańców funkcjonowało 278 centrów o powierzchni handlowej 7,3 mln mkw. – podaje firma JLL. To pokazuje, jak rozwija się rynek galerii w naszym kraju. Eksperci zwracają uwagę, że obiekty te różnią się lokalizacją, wielkością, wiekiem, pozycją w mieście lub regionie oraz siłą przyciągania klientów. Sukces galerii zależy w dużej mierze od zestawu najemców.

Rzeszów zaskakuje

– O sile centrum handlowego świadczą takie czynniki, jak liczba popularnych marek, ich pozycjonowanie na rynku zgodne z preferencjami i oczekiwaniami grupy docelowej oraz unikalność oferty rozumiana jako niepowtarzalność na danym rynku – wyjaśnia Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w JLL.

Firma ta zbadała atrakcyjność handlową zarówno miast, jak i znajdujących się w nich galerii. Analizie poddany został tzw. koszyk bazowy 60 silnych marek (a zarazem kluczowych najemców) z kategorii: moda, obuwie, produkty dla dzieci, wyposażenie domu, multimedia oraz zdrowie i uroda. Okazało się, że jedynym miastem, w którym funkcjonują wszystkie z 60 wytypowanych marek, jest Warszawa.

– Spośród aglomeracji, w których żyje powyżej 400 tys. mieszkańców, najszerszą ofertę ma...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10214

Wydanie: 10214

Spis treści
Zamów abonament