Klient pozornie w centrum uwagi
Firmy twierdzą, że znają potrzeby swoich klientów i je zaspokajają. Jednak badania mówią zupełnie coś innego – pisze dyrektor zarządzający Bain & Company.
Jacek Poświata
Wiele firm mówi, że klient jest dla nich najważniejszym aktywem. Słyszymy wypowiedzi prezesów wskazujących klienta jako centrum ich organizacji. Rozmawiamy z wieloma przedstawicielami różnych instytucji, którzy mówią, że prowadzą przeróżne badania opinii klientów i wiedzą, czego ich klienci potrzebują.
W tym samym czasie sami prowadzimy badania lojalności i satysfakcji klientów w kilku branżach w Polsce i widzimy całkowicie inny obraz.
Za mała wiedza o klientach
Wyniki badań Bain & Company pokazują, że w niektórych sektorach, np. w przypadku ubezpieczeń na życie i majątkowych, niezadowolonych klientów jest o 10 proc. więcej niż tych zadowolonych. Oznacza to, że w Polsce klienci częściej odradzają znajomym i członkom rodziny korzystanie z usług firm ubezpieczeniowych, niż są gotowi je polecać.
Branża bankowa natomiast ma tylko nieznacznie więcej promotorów niż krytyków, podczas gdy właśnie w niej wprowadza się ogromną liczbę innowacji mających poprawiać doświadczenie klientów we współpracy z bankami....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta