Hortex odzyskuje rynek w Rosji
Żywność | Embargo zaszkodziło wynikom czołowego producenta soków i mrożonek w Polsce. Jednak dzięki m.in. przejęciu jego przychody mogą wkrótce przekroczyć 1 mld zł.
Beata Drewnowska
– Pomimo trwającego od sierpnia 2014 roku zakazu eksportu warzyw i owoców do Rosji, jesteśmy tam nadal obecni i mamy przyczółek do odbudowy naszej pozycji, gdy poprawi się tam sytuacja rynkowa – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Kurpisz, prezes grupy Hortex, lidera polskiego rynku mrożonek oraz drugiego gracza branży sokowo-napojowej. – Już w aktualnym roku finansowym, który zaczął się 1 czerwca 2015 roku, nasza sprzedaż w Rosji powinna być wyższa niż rok wcześniej.
Hortex podpisał właśnie umowę z rosyjską siecią handlową Dixy. Wprowadzi tam m.in. swoje mrożonki markowe. W roku finansowym, który zakończył się 31 maja 2015 roku, sprzedaż mrożonek Horteksu w Rosji była o połowę niższa od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta