Prosecco dodało gazu winom musującym
Dzięki modzie na włoskie wina znów zaczęła rosnąć sprzedaż trunków z bąbelkami.
Beata Drewnowska
Niemal 40 proc. całorocznej sprzedaży win musujących przypada w Polsce na okres świąteczno-noworoczny, którego kulminacją jest sylwester. Sezonowość w branży jednak się zmniejsza.
– Wina musujące z roku na rok stają się coraz popularniejsze w Polsce, przecież idealne sprawdzają się w każdej sytuacji. Podawanie ich tylko na specjalne okazje to już zamierzchły mit – uważa Monika Bielka-Vescovi, dyrektor Szkoły Sommelierów w Krakowie.
Konkurencja rośnie
W efekcie, jak ocenia Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, w 2015 roku – po kilku latach stagnacji – alkohole musujące powróciły na ścieżkę wzrostu. Jednym z motorów zmian jest rosnąca popularność win z importu. Firma International Wine and Spirits Research szacuje, że w 2015 r. na trunki zagraniczne przypadało niemal 17 proc. łącznej sprzedaży win musujących w naszym kraju. Jeszcze dziesięć lat temu ich udział wynosił 8 proc.
Modne stało się szczególnie włoskie prosecco. Tylko podczas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta