Spadają globalne wpływy ze sprzedaży tabletów
Wartość sprzedaży markowych urządzeń skurczyła się w 2015 roku aż o jedną piątą, bo ich średnia cena po raz pierwszy spadła poniżej 400 dol.
magdalena lemańska
Tak szacuje firma badawcza ABI Research. Według jej wyliczeń w ubiegłym roku na światowym rynku udało się sprzedać markowe elektroniczne tabliczki o łącznej wartości 55 mld dol. Jeszcze rok wcześniej było to 68 mld dol.
W tym roku wpływy ze sprzedaży tabletów mają pozostać stabilne mimo tego, że średnia cena tych urządzeń spadła w ubiegłym roku poniżej 400 dol.
Na topie będą modele średniej wielkości
Wbrew szacunkom firmy doradczej PwC (patrz: wykres) ABI Research oczekuje, że liczba tabletów używanych na świecie w tym roku skurczy się.
– Na większości rozwiniętych rynków te będące już w użyciu zużyją się szybciej niż ich właściciele kupią sobie nowe – komentuje Jeff Orr, dyrektor badań w ABI Reseach. Rosnąć będzie też odsetek urządzeń, które będą trafiać na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta