Rząd zabije franczyzę
Grupy małych sklepów będą pierwszymi ofiarami podatku obrotowego
piotr mazurkiewicz
Sieci franczyzowe to w ostatnich latach podstawowe narzędzie do obrony rozdrobnionego, rodzimego handlu przed świetnie zorganizowaną zagraniczną konkurencją. Sklepy, grupując się pod jedną marką, mogą wspólnie kupować towar w bardziej konkurencyjnych cenach czy organizować promocje. Stać je także na ogólnokrajowy marketing.
Uderzenie w grupy
Rynek franczyzy rośnie. Według firmy doradczej Profit System liczba systemów franczyzowych już przekracza tysiąc, a w ich ramach działa już około 67 tys. placówek. Największą grupą są sklepy spożywcze, ale to także salony usługowe czy sklepy odzieżowe.
Teraz jednak Ministerstwo Finansów w forsowanym projekcie ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej chce te osiągnięcia przekreślić. Choć sieci franczyzowe to grupa niezależnych przedsiębiorstw, to resort uparcie chce je opodatkowywać wspólnie, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta