Wolniej przybywa chętnych do zmiany dostawcy prądu
Firmy dystrybucyjne nie walczą o nowych klientów, bo obrót detaliczny jest mało atrakcyjny. Wolą wiązać na dłużej dotychczasowych odbiorców.
Aneta wieczerzak-Krusińska
Mocno przesadzone okazały się szacunki Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące rosnącego lawinowo zainteresowania zmianą sprzedawcy energii wśród gospodarstw domowych. Do końca 2015 r. na taki krok w tej grupie zdecydowało się nie milion – jak jeszcze w drugiej połowie 2014 r. prognozował prezes URE – lecz zaledwie 391,35 tys. klientów indywidualnych, a łącznie z firmami ich liczba nie przekroczyła 550 tys.
Niewielkie korzyści
Niecałe 400 tys. to skumulowana liczba klientów indywidualnych, którzy skorzystali ze swojego prawa do zmiany dostawcy przynajmniej raz w ciągu 8,5 roku, kiedy mamy takie prawo. Tylko w minionym roku sprzedawcę prądu zmieniło 103,6 tys. osób, co oznacza wzrosty o 36 proc. wobec rekordowego 2014 r.
Regulator przyznaje dziś, że słabnąca od początku minionego roku dynamika wzrostu liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta