Zmiana terminu wypłaty na niekorzyść załogi
Nie ma przeszkód, aby wypłacać wynagrodzenie częściej niż raz na miesiąc. Problem pojawia się, gdy pracownik miałby nie dostać pensji w danym miesiącu z uwagi na przesunięcie terminu jej wypłaty na początek kolejnego miesiąca.
Wypłata wynagrodzenia pracownikowi stanowi jeden z podstawowych obowiązków pracodawcy związanych ze stosunkiem pracy. Przepisy dotyczące zasad wypłaty zarobków mają charakter jednostronnie bezwzględnie zobowiązujący, co oznacza, że mogą podlegać modyfikacjom tylko na korzyść zatrudnionego.
Informacja na starcie
Kodeks pracy narzuca pracodawcom obowiązek dokonywania wypłaty wynagrodzenia za pracę co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Termin ten należy określić w regulaminie pracy lub w innych przepisach prawa pracy. Gdy w firmie nie ma regulaminu pracy, nowo zatrudnieni powinni dowiedzieć się o miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia za pracę w ciągu siedmiu dni od rozpoczęcia wykonywania pracy. To czas, w którym każdy pracodawca – również ten z regulaminem – musi poinformować na piśmie przyjętego pracownika o obowiązującej w zakładzie częstotliwości wypłaty pensji.
Dopuszczalne jest dokonywanie wypłaty wynagrodzenia za okresy krótsze niż miesiąc. Większą częstotliwość wypłaty pensji należy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta