Eksporterzy walkowerem oddają handel w internecie
Mimo niższych cen tylko 3 proc. polskich firm sprzedaje w sieci towary za granicę.
piotr mazurkiewicz
Rozwijanie handlu internetowego między różnymi krajami to dzisiaj bardzo silny trend w biznesie. Jego znaczenie dla gospodarki i wzrostu PKB państw UE widzi Komisja Europejska. Także konsumenci zyskują w ten sposób dostęp do większej oferty towarów, często tańszych niż w ich krajach.
Jednak tylko z pozoru internetowa sprzedaż za granicą to proste zadanie, skoro jedynie 8 proc. firm w UE ją prowadzi. W Polsce jest jeszcze gorzej: z takiej możliwości eksportu korzysta tylko 3 proc. firm – wynika z raportu DELab Uniwersytetu Warszawskiego, przygotowanego na zlecenie MSZ.
Tanio jak nad Wisłą
– Polskie firmy sprzedają za granicę głównie usługi zakwaterowania i kategorie produktów związane z informatyką i telekomunikacją. Mocna w tradycyjnym eksporcie żywność ma niszową pozycję w e-handlu – mówi Katarzyna Śledziewska, koordynator DELab UW.
Tak słaby wynik polskich firm jest o tyle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta