Skargi na towarzystwa wciąż takie same
Najwięcej problemów zgłaszanych rzecznikowi dotyczy polis samochodowych
Regina skibińska
Rzecznik finansowy przedstawił sprawozdanie za ubiegły rok. Ważną jego częścią są skargi na działalność towarzystw ubezpieczeniowych. W październiku ubiegłego roku rzecznika ubezpieczonych zastąpił rzecznik finansowy. Teraz właśnie do niego mogą zwracać się ubezpieczeni (osoby, na rzecz których wystawiona jest polisa), ubezpieczający (osoba, która wykupiła polisę) i poszkodowani (np. osoba, która ma prawo do odszkodowania z ubezpieczenia OC sprawcy wypadku). Podstawowy warunek jest taki: najpierw trzeba skorzystać ze ścieżki reklamacyjnej w towarzystwie.
W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 10 października 2015 r. do rzecznika wpłynęło 11 612 skarg dotyczących ubezpieczeń, a od 11 października 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. – 2661 (wtedy działał już rzecznik finansowy). Skuteczność interwencji rzecznika maleje. W ubiegłym roku ubezpieczyciele zmienili stanowisko w 27 proc. spraw, rok wcześniej było to 28,3 proc., a we wcześniejszych latach ponad 30 proc.
Problemy z polisami samochodowymi
Tradycyjnie najwięcej skarg, aż 5392, dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych. Wśród nich najwięcej (4439) związanych było z polisami OC.
Ubezpieczenia samochodowe stanowiły największą liczebnie grupę skarg od początku istnienia Urzędu Rzecznika Ubezpieczonych. Wynika to głównie z faktu, że ubezpieczenia te są najczęściej kupowane choćby z racji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta