Usługi reklamowe sportowca – przedsiębiorcy dają przychód z działalności gospodarczej
Organ interpretacyjny nie ma możliwości weryfikowania i modyfikowania stanu faktycznego ani też domniemania intencji wnioskodawcy.
Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 20 kwietnia 2016 r. (II FSK 591/14).
Stan faktyczny
Wnioskodawca jest osobą fizyczną – przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, wpisanym do CEIDG, posiadającym numer REGON. Jest też podatnikiem VAT. Prowadzona przez niego działalność gospodarcza polega na świadczeniu usług sportowych i reklamowych, obejmujących m.in. działalność agencji reklamowych.
W ramach prowadzonej działalności zawarł on z jednym z klubów sportowych umowę (kontrakt cywilnoprawny) o świadczenie usług reklamowych. Z tym samym klubem zawarł również umowę o świadczenie usług sportowych. Na podstawie umowy o świadczenie usług reklamowych jest zobowiązany do wykonywania za wynagrodzeniem usług reklamowych, obejmujących udział we wszystkich imprezach służących kształtowaniu pozytywnego wizerunku klubu w opinii publicznej, poprzez podejmowanie działań polegających na popularyzacji klubu, w tym udział w konferencjach prasowych. Działania te mają być podejmowane z maksymalnym eksponowaniem i wykorzystaniem materiałów reklamowo-marketingowych sponsorów.
W ramach świadczenia usług reklamowych wyraził także zgodę na utrwalanie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta