Plakat w nowych mediach
W sobotę otwarto jubileuszowe 25. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie w zmienionej formule.
Monika Kuc
Zamiast jubileuszowej fety mamy eksperyment. Zamiast rutyny – awangardowy pomysł. Zamiast tapety drukowanych plakatów na ścianach – nowe media. Zamiast długiej listy nagród – tylko dwie.
Reakcje na tę rewolucję na głównej wystawie Biennale „Plakat – remediacje" w Muzeum Plakatu w Wilanowie bardzo się różnią. Spotkać na niej można entuzjastów, zaszokowanych, obrażonych, a najczęściej zdezorientowanych.
Memy i ulice
A przecież ta zmiana nie dokonała się z zaskoczenia. Już na 24. Biennale zdecydowano o powołaniu nowej rady programowej jubileuszowej edycji pod przewodnictwem Piotra Rypsona, zastępcy dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie. Rada z kolei zaprosiła brytyjskiego krytyka Davida Crowleya, wykładowcę Royal College of Art w Londynie, by przygotował kuratorską ekspozycję.
– Zmiana była potrzebna, bo plakat dzisiaj i jego otoczenie są zupełnie czym innym niż 50 lat temu – mówi „Rzeczpospolitej" Piotr Rypson. – Okrągła rocznica dała nam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta