Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Francuzi polubili Sobieskiego

13 czerwca 2016 | Ekonomia
Firmy walczą o zyski z czystej
źródło: Rzeczpospolita
Firmy walczą o zyski z czystej

Marie Brizard chce do końca 2018 roku powrócić na drugie miejsce na polskim rynku wódki. Stawia też na whisky.

Beata Drewnowska

– Jeszcze kilka lat temu wódka Sobieski była niemal nieznana we Francji. Udało się nam wyprzedzić takie globalne marki, jak Absolut czy Smirnoff – mówi Jean-Noël Reynaud, prezes Marie Brizard Wine & Spirits (MBW&S), dawniej Belvedere.

W 2015 r., z 15-proc. udziałem, Sobieski zajmował drugie miejsce na rynku francuskim. Pierwsza była marka Poliakov. Sobieski jest znany w Stanach Zjednoczonych. Ostatnio pojawił się także w Hiszpanii, Chinach i Japonii.

Czy w ślady tej marki pójdą inne polskie wódki grupy, np. Krupnik? – Na razie koncentrujemy się na Sobieskim – mówi prezes MBW&S. – Uważamy, że ma największy potencjał, aby odnieść sukces poza Polską.

Tymczasem Polska, choć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10469

Wydanie: 10469

Spis treści

Oszczędności

Zamów abonament