Francuzi polubili Sobieskiego
Marie Brizard chce do końca 2018 roku powrócić na drugie miejsce na polskim rynku wódki. Stawia też na whisky.
Beata Drewnowska
– Jeszcze kilka lat temu wódka Sobieski była niemal nieznana we Francji. Udało się nam wyprzedzić takie globalne marki, jak Absolut czy Smirnoff – mówi Jean-Noël Reynaud, prezes Marie Brizard Wine & Spirits (MBW&S), dawniej Belvedere.
W 2015 r., z 15-proc. udziałem, Sobieski zajmował drugie miejsce na rynku francuskim. Pierwsza była marka Poliakov. Sobieski jest znany w Stanach Zjednoczonych. Ostatnio pojawił się także w Hiszpanii, Chinach i Japonii.
Czy w ślady tej marki pójdą inne polskie wódki grupy, np. Krupnik? – Na razie koncentrujemy się na Sobieskim – mówi prezes MBW&S. – Uważamy, że ma największy potencjał, aby odnieść sukces poza Polską.
Tymczasem Polska, choć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta