Wydatki na promocję miasta bez odliczeń VAT
Jednostka samorządu nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z jej promocją i poprawą wizerunku.
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi rozstrzygnął w interpretacji z 23 maja 2016 r. (1061-IPTPP3.4512.120.2016.2.ALN) kwestię prawa samorządów do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania w zakresie promocji i poprawy wizerunku. Miasto zamierzało przeprowadzić projekt obejmujący szereg przedsięwzięć informacyjno-promocyjnych o charakterze międzynarodowym, w tym promocję miasta w mediach branżowych polskich i zagranicznych poprzez zamieszczanie reklam oraz artykułów sponsorowanych, promocję miasta poprzez organizację wydarzeń dla przedsiębiorców, a także poprzez własne wydawnictwa promocyjne.
W ramach projektu miasto planowało również realizację wielu wydarzeń takich jak spotkania przedstawicieli sektora prywatnego z izbami handlowymi i przemysłowymi, organizację międzynarodowej konferencji dla firm doradczych i developerów firm z branży nieruchomości, organizację noworocznych spotkań z inwestorami oraz śniadań biznesowych prezydenta miasta z przedsiębiorcami. Docelowo realizacja projektu miała wpłynąć korzystnie na rozwiązanie takich problemów jak niezadowalający poziom wiedzy o ofercie biznesowej sektora prywatnego miasta oraz o jego ofercie inwestycyjnej, niewystarczającej promocji gospodarczej miasta i regionu oraz przewagi konkurencyjnej innych dużych miast.
Miasto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta