Moda na szkocką rozpala konkurencję
alkohole | Nad Wisłą trwa hossa na rynku whisky. Dzięki niej staliśmy się krajem, w którym sprzedaje się najwięcej marki Johnnie Walker w Europie.
Beata drewnowska
– Tempo, w jakim rośnie sprzedaż całej kategorii whisky w Polsce, przewyższa średnią, jaką notujemy w Europie – mówi „Rzeczpospolitej" Dan Mobley, dyrektor ds. korporacyjnych na Europę w grupie Diageo, właścicielu m.in. marki Johnnie Walker.
Polska jest atrakcyjna dla producentów whisky, bo wydajemy na nią już ponad 1,5 mld zł rocznie, a jej sprzedaż nadal szybko rośnie. Firma badawcza IWSR policzyła, że w latach 2006–2015 popyt na whisky rósł u nas średnio o ponad 20 proc. rocznie.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta