Po sprzedaży nie trzeba robić korekty
Przedsiębiorca, który zbył środek trwały, nie musi wykreślać kosztów z podatkowej księgi.
Prowadzę firmę produkcyjną i rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Pod koniec zeszłego roku kupiłam sprzęt do produkcji, wpisałam go do ewidencji środków trwałych i rozpoczęłam amortyzację. Odpisy wpisywałam w księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów. Teraz jednak muszę sprzedać sprzęt. Czy w związku z tym powinnam skorygować koszty uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.
Przedsiębiorca nie musi wykreślać z księgi odpisów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta