Rękojmia obowiązuje także w obrocie między konsumentami
Sprzedaż używanego samochodu przez konsumenta nie oznacza, że po transakcji uniknie odpowiedzialności, gdy pojazd miał ukryte wady.
Tu się wyklepie, tam zaszpachluje i nabywca nie zauważy, że kupuje wrak na kołach. Odpowiedzialność przedsiębiorcy, np. komisu, w takich sytuacjach jest bezdyskusyjna. Osoba fizyczna będąca sprzedawcą też może jednak odpowiadać z tytułu rękojmi, czyli reklamacji z powodu ujawnienia wady kupionego towaru, ale tylko gdy ją zatai. Bywa jednak, że sprzedawca dokładnie informuje o stanie pojazdu, wszelkich naprawach, a potem i tak ma problemy. W takiej sytuacji znalazł się Robert, czytelnik „Rzeczpospolitej". Sprzedał auto, które nabywca wnikliwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta