Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Własny biznes bardziej przemawia do młodych

16 listopada 2016 | Ekonomia
Chęci do biznesu mamy mniej niż reszta UE
źródło: Rzeczpospolita
Chęci do biznesu mamy mniej niż reszta UE

Choć większość Polaków deklaruje pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, to poza pokoleniem Y chęci do założenia firmy są niewielkie.

Anita błaszczak

Podczas gdy na świecie niemal sześć na dziesięć osób chciałoby założyć własną firmę, zaś w skali Unii Europejskiej prawie co druga, to w Polsce takich potencjalnych przedsiębiorców jest tylko 27 proc. Znacznie rzadziej wierzymy też we własne umiejętności biznesowe – tak wynika z tegorocznej, siódmej już edycji Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości, AGER 2016, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Tysiące przebadanych

Raport przygotowany przez Instytut GfK pod patronatem Uniwersytetu Technicznego w Monachium i ogłaszany z okazji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (14–20 listopada 2016) jest wynikiem badania, którym objęto reprezentatywną próbę prawie 59 tys. osób z 45 państw świata, w tym ponad tysiąc z Polski.

– Chcielibyśmy, aby raport był źródłem refleksji prowadzącej do tworzenia sprzyjającego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10600

Wydanie: 10600

Spis treści
Zamów abonament