Banki walczą o zaufanie
Maksymalizacja zysków nie musi oznaczać strat po stronie klientów – przekonują bankierzy.
Tomasz Danelczyk
Banki muszą odbudować zaufanie klientów nadszarpnięte w momencie upadku banku Lehman Brothers – to główny wniosek z debaty, jaka odbyła się podczas OEES w Krakowie.
Moralny imperatyw
– Dlaczego klienci mają uwierzyć, że nowe technologie przyniosą im korzyści? Przecież już kiedyś zaufali bankom i srogo się zawiedli – mówiła Maria Wiśniewska, była prezes Banku Pekao, a obecnie członek rady nadzorczej Orange Polska.
– Upadek Lehman Brothers mocno nadszarpnął reputację banków. Dzisiaj są one postrzegane jako instytucje, których nadrzędnym celem jest maksymalizacja zysków kosztem klientów i społeczeństw. Są synonimem chciwości i mydlenia oczu – argumentowała.
Co jest potrzebne, by to zmienić? – Odbudowa zaufania, które jest pojęciem dotykającym sfery moralnej, a nie ekonomicznej, jest kluczowa. Rozwiązanie leży w moralności –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta