Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Banki walczą o zaufanie

16 listopada 2016 | Open Eye Economy Summit
Prezesi banków przekonywali podczas debaty, że dobro klientów jest dla nich sprawą najwyższej wagi.
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Rzeczpospolita
Prezesi banków przekonywali podczas debaty, że dobro klientów jest dla nich sprawą najwyższej wagi.

Maksymalizacja zysków nie musi oznaczać strat po stronie klientów – przekonują bankierzy.

Tomasz Danelczyk

Banki muszą odbudować zaufanie klientów nadszarpnięte w momencie upadku banku Lehman Brothers – to główny wniosek z debaty, jaka odbyła się podczas OEES w Krakowie.

Moralny imperatyw

– Dlaczego klienci mają uwierzyć, że nowe technologie przyniosą im korzyści? Przecież już kiedyś zaufali bankom i srogo się zawiedli – mówiła Maria Wiśniewska, była prezes Banku Pekao, a obecnie członek rady nadzorczej Orange Polska.

– Upadek Lehman Brothers mocno nadszarpnął reputację banków. Dzisiaj są one postrzegane jako instytucje, których nadrzędnym celem jest maksymalizacja zysków kosztem klientów i społeczeństw. Są synonimem chciwości i mydlenia oczu – argumentowała.

Co jest potrzebne, by to zmienić? – Odbudowa zaufania, które jest pojęciem dotykającym sfery moralnej, a nie ekonomicznej, jest kluczowa. Rozwiązanie leży w moralności –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10600

Wydanie: 10600

Spis treści
Zamów abonament