Eksport po polsku
Nasi klienci sprzedają coraz więcej własnych rozwiązań – mówi Maciej Sus, dyrektor departamentu klienta biznesowego w Deutsche Bank Polska. Materiał przygotowany we współpracy z deutsche bank polska
Rz: Eksport to jeden z motorów naszej gospodarki w ostatnich latach. Jakie są plany polskich eksporterów?
Maciej Sus: Z naszego najnowszego badania „Polskie firmy w obliczu wyzwań" wynika, że małe i średnie firmy chcą się raczej koncentrować na umacnianiu swojej pozycji na rynku lokalnym, natomiast te większe przedsiębiorstwa, które już działają na kilku rynkach zagranicznych, są zainteresowane dalszą ekspansją. Wynika to z faktu, że są tam już od paru lat, eksport nie jest dla nich nowością, nie boją się ekspansji i mają odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie. Widzą, że rozwój i zdobywanie nowych rynków to jedyna droga, bo na lokalnym rynku osiągnęli już wszystko.
Czy badane przez Deutsche Bank firmy planują inwestować?
Ponad jedna trzecia przedsiębiorstw planuje przeprowadzić inwestycje w najbliższych sześciu miesiącach. Głównie chodzi o zwiększenie mocy produkcyjnych, na czym skupiają się przede wszystkim firmy mniejsze i średnie. Jedna czwarta chce inwestować w nowe technologie, zakup sprzętu, infrastruktury i urządzeń, przy czym w tym zakresie dominują większe i średnie firmy. Niemal 30 proc. największych i 20 proc. średnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta