Książki przegrały z kosmetykami
Na prezenty wydajemy coraz więcej. Przy okazji zmieniają się też nasze preferencje zakupowe. piotr mazurkiewicz
Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina zamierza wydać średnio nieco ponad 1,1 tys. zł, czyli 5 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacują analitycy Deloitte. Z dorocznego badania firmy wynika, że zmienia się czołówka najchętniej wybieranych prezentów. O ile latami zawsze na pierwszym miejscu znajdowały się książki, o tyle w bieżącej edycji zostały zdetronizowane przez kosmetyki oraz perfumy.
Bez efektu 500+?
– Na czwartą pozycję awansowała gotówka, wskazywana w poprzednich latach jako bardzo pożądana – mówi Mariusz Chmurzyński, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.
W tym roku Polacy na prezenty przeznaczą ok. 44 proc. swojego bożonarodzeniowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta