Małe metro
Tunel średnicowy pod Łodzią, na którego budowę pod koniec listopada przetarg ogłosiła spółka PKP PLK, ma być gotowy do 2022, czyli przed targami International Expo, o których organizację ubiega się miasto. beata sakowska
Tunel, którego budowa ma kosztować ponad 2 miliardy złotych, jest drugim etapem projektu Udrożnienia Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pierwszym była trwająca od 2011 r. budowa tunelu na odcinku Łódź Widzew - Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym, która właśnie dobiegła końca. Po pięciu latach przerwy 11 grudnia 2016 r. z nowej stacji odjedzie pierwszy pociąg. Codziennie z peronów znajdujących się 16,5 metra pod ziemią przyjeżdżać i odjeżdżać będzie od 100 do 150 pociągów.
Nowe otwarcie
Nowa Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce. Na stację pasażerowie mogą dojechać komunikacją miejską lub samochodem (jest blisko 1000 miejsc parkingowych), a dojścia do kas zapewniono z każdej strony – średni czas przejścia od przystanków tramwajowych do obiektu zajmuje minutę.
Do dyspozycji podróżnych są cztery perony z z ośmioma torami. Na każdym podróżni znajdą wygodne ławeczki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta