Słabną prognozy dla reklamowego rynku
Agencja Zenith obniża prognozy dla polskiego rynku reklamy. Wytraca tempo segment telewizyjny, z którym rywalizuje o wpływy internet.
W tym roku rynek reklamy ma być wart 6,9 mld zł netto, w przyszłym 7,1 mld zł, co oznacza, że także przyszłoroczny wzrost wydatków na reklamy wyniesie według Zenitha 2,7 proc.
– Druga połowa roku miała przynieść ożywienie w polskiej gospodarce za sprawą zwiększonej konsumpcji, będącej m.in. efektem programu 500+. Jak pokazują ostatnie dane dotyczące PKB, wydatki konsumpcyjne stały się rzeczywiście motorem wzrostu, ale konsumpcja nie wzrosła na tyle, by zrekompensować spadek inwestycji, i nasza gospodarka wyraźnie spowalnia – komentuje Justyna Mazur, partner zarządzająca w Zenith. Jak dodaje, siłę nabywczą konsumentów mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta