Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Budowa infrastruktury przyspieszy

07 grudnia 2016 | Ekonomia
Debata o przyszłości programu „Infrastruktura i środowisko”  w redakcji „Rzeczpospolitej”.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Debata o przyszłości programu „Infrastruktura i środowisko” w redakcji „Rzeczpospolitej”.
Skala poprawy infrastruktury w stolicy jest niespotykana  w żadnym innym mieście europejskim i przyczyniła się do sukcesu Mazowsza, najszybciej rozwijającego się regionu w Europie. Maciej Fijałkowski, dyrektor Biura Funduszy i Polityki Rozwoju w Urzędzie m.st. Warszawy
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Skala poprawy infrastruktury w stolicy jest niespotykana w żadnym innym mieście europejskim i przyczyniła się do sukcesu Mazowsza, najszybciej rozwijającego się regionu w Europie. Maciej Fijałkowski, dyrektor Biura Funduszy i Polityki Rozwoju w Urzędzie m.st. Warszawy
Wykorzystując pieniądze europejskie, staramy się skupić na domknięciu głównych ciągów komunikacyjnych dokładając do tego obwodnice mniejszych miejscowości. Monika Milwicz, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Wykorzystując pieniądze europejskie, staramy się skupić na domknięciu głównych ciągów komunikacyjnych dokładając do tego obwodnice mniejszych miejscowości. Monika Milwicz, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad
Trudno mówić o rozwoju bez nowoczesnej infrastruktury. Trudno przecież liczyć na inwestycje bez dobrego skomunikowania drogowego, kolejowego czy sprawnej infrastruktury energetycznej. To niezbędny warunek rozwoju biznesu i kraju. Witold Słowik, wiceminister rozwoju
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Trudno mówić o rozwoju bez nowoczesnej infrastruktury. Trudno przecież liczyć na inwestycje bez dobrego skomunikowania drogowego, kolejowego czy sprawnej infrastruktury energetycznej. To niezbędny warunek rozwoju biznesu i kraju. Witold Słowik, wiceminister rozwoju
Z pieniędzmi unijnymi przyspieszamy. Ułatwiamy dostęp do nich, m.in. skracając terminy i upraszczając procedury. Startujemy z konkursami na odnawialne źródła energii. Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Z pieniędzmi unijnymi przyspieszamy. Ułatwiamy dostęp do nich, m.in. skracając terminy i upraszczając procedury. Startujemy z konkursami na odnawialne źródła energii. Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Potrzeby sektora energetyki są naprawdę duże i nawet jeśli sfinansujemy część projektów z programu „Infrastruktura i środowisko 2014–2020”, będzie to tylko niewielka cześć całości. Małgorzata Kołodziej-Nowakowska, główny specjalista w Polskiej Grupie Energetycznej
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Potrzeby sektora energetyki są naprawdę duże i nawet jeśli sfinansujemy część projektów z programu „Infrastruktura i środowisko 2014–2020”, będzie to tylko niewielka cześć całości. Małgorzata Kołodziej-Nowakowska, główny specjalista w Polskiej Grupie Energetycznej

Środki na rozwój sieci drogowej czy kolejowej pochodzą głównie z programu „Infrastruktura i środowisko". Artur osiecki

O roli inwestycji infrastrukturalnych w rozwoju gospodarczym kraju dyskutowano podczas konferencji „Fundusze europejskie. Nowoczesna gospodarka siłą rozwoju" zorganizowanej przez Ministerstwo Rozwoju. – Trudno mówić o rozwoju bez nowoczesnej infrastruktury. Trudno przecież liczyć na inwestycje bez dobrego skomunikowania drogowego, kolejowego czy sprawnej infrastruktury energetycznej. To niezbędny warunek rozwoju biznesu – mówił Witold Słowik, wiceminister rozwoju.

Jak wskazał, Polska, zdając sobie sprawę z wagi infrastruktury, także w tej perspektywie finansowej Unii Europejskiej realizuje wielki program jej budowy w postaci programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko 2014–2020". To największy program operacyjny realizowany w Unii Europejskiej. Same środki unijne to 27,4 mld euro, a cały budżet z wkładem krajowym to 32 mld euro.

Miliardy na drogi i kolej

To bardzo potrzebne pieniądze, gdyż jako kraj dopiero tworzymy podstawową infrastrukturę rozumianą m.in. jako drogi ekspresowe i autostrady, główne linie kolejowe, systemy wodno-kanalizacyjne i infrastruktura energetyczna. – Jesteśmy w połowie drogi do osiągnięcia stanu docelowego postrzeganego jako infrastruktura na poziomie najbardziej rozwiniętych państw Europy Zachodniej – ocenił wiceminister Słowik. – Przykładowo jeśli idzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10618

Wydanie: 10618

Spis treści
Zamów abonament