Budowa infrastruktury przyspieszy
Środki na rozwój sieci drogowej czy kolejowej pochodzą głównie z programu „Infrastruktura i środowisko". Artur osiecki
O roli inwestycji infrastrukturalnych w rozwoju gospodarczym kraju dyskutowano podczas konferencji „Fundusze europejskie. Nowoczesna gospodarka siłą rozwoju" zorganizowanej przez Ministerstwo Rozwoju. – Trudno mówić o rozwoju bez nowoczesnej infrastruktury. Trudno przecież liczyć na inwestycje bez dobrego skomunikowania drogowego, kolejowego czy sprawnej infrastruktury energetycznej. To niezbędny warunek rozwoju biznesu – mówił Witold Słowik, wiceminister rozwoju.
Jak wskazał, Polska, zdając sobie sprawę z wagi infrastruktury, także w tej perspektywie finansowej Unii Europejskiej realizuje wielki program jej budowy w postaci programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko 2014–2020". To największy program operacyjny realizowany w Unii Europejskiej. Same środki unijne to 27,4 mld euro, a cały budżet z wkładem krajowym to 32 mld euro.
Miliardy na drogi i kolej
To bardzo potrzebne pieniądze, gdyż jako kraj dopiero tworzymy podstawową infrastrukturę rozumianą m.in. jako drogi ekspresowe i autostrady, główne linie kolejowe, systemy wodno-kanalizacyjne i infrastruktura energetyczna. – Jesteśmy w połowie drogi do osiągnięcia stanu docelowego postrzeganego jako infrastruktura na poziomie najbardziej rozwiniętych państw Europy Zachodniej – ocenił wiceminister Słowik. – Przykładowo jeśli idzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta