Zmiany na kolei przyspieszą rozwój
Prawie 400 mln zł unijnego wsparcia na modernizację linii kolejowych z Lublina do Stalowej Woli otrzymało PKP PLK. To pierwszy krok w budowie Magistrali Wschodniej łączącej pięć województw i szansa dla regionu.
Projekt elektryfikacji trasy Lublin–Stalowa Wola to jeden z ośmiu, a zarazem największy z kolejowych projektów programu „Polska wschodnia" (całkowity koszt to ok. 569 mln zł). Inwestycja ma się rozpocząć w 2017 r., a zakończyć w 2020 roku. Prace obejmą ponad 105 kilometrów, na których pojawi się sieć trakcyjna. Poza tym przebudowanych zostanie 80 przejazdów kolejowo-drogowych.
Pasażerowie będą mogli skorzystać ze zmodernizowanych peronów na stacjach i przystanków. Pojawią się tam nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz oświetlenie. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć szybciej (czas przejazdu z Lublina do Rzeszowa skróci się o 20 minut), zwiększy się też przepustowość trasy.
Magistrala za 6,5 mld zł
Elektryfikacja trasy jest elementem projektu Magistrali Wschodniej, czyli sieci linii kolejowych łączących pięć miast wojewódzkich na wschodzie Polski: Olsztyna, Białegostoku, Lublina, Rzeszowa i Kielc.
– Łączna wartość prac związanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta