Firmy rodzinne muszą być bardziej otwarte
W USA firmy rodzinne uzyskują lepsze wyniki niż firmy nierodzinne. W Polsce jest odwrotnie, ale można to zmienić.
W prawie 70 proc. firm rodzinnych w Polsce można zidentyfikować pewne bariery wzrostu w zakresie rozwoju ich modelu zarządzania – wynika z badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Management Systems Consulting Corporation (USA) oraz APAX Consulting Group (Polska). Zostały one przedstawione w najnowszej edycji "Raport o stanie sektora MŚP".
Im wyższe bariery organizacyjne, tym gorsze wyniki finansowe i rynkowe. Oczywiście takie bariery są identyfikowane także w firmach nierodzinnych. Ciekawe jednak, że w USA w takich zestawieniu lepiej wypadają firmy rodzinne, co oznacza że mają pewną przewagę na konkurencją. W Polsce jest niestety odwrotnie.
Eksperci APAX Consulting Group, na podstawie wyników powyższych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta