Eksportujemy z Polski do 33 krajów
Dotychczas zainwestowaliśmy w naszą fabrykę Kosmepol 750 mln zł, a w najbliższych pięciu latach zainwestujemy jeszcze 250 mln zł w rozbudowę zakładu – zapowiada prezes L'Oréal Polska w rozmowie z Anitą Błaszczak.
Wioletta Rosołowska
Rz: Jaki będzie ten rok dla branży kosmetycznej? Powinien chyba jej sprzyjać program 500+ i rosnące chęci do zmiany pracy, gdy chcemy dobrze wyglądać?
W L'Oréal jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do polskiego rynku. Zakładamy wzrost na poziomie 4–5 proc., czyli podobny jak w zeszłym roku, choć dynamika w przypadku różnych kategorii produktów może być różna.
Według danych Euromonitora polski rynek kosmetyków i środków higieny osobistej w 2016 r. miał wzrosnąć tylko o 1,9 proc., a więc znacznie mniej...
Szacujemy ten rynek nieco inaczej, gdyż bierzemy pod uwagę te kategorie, w których działamy, czyli pielęgnację włosów i skóry, koloryzację włosów i makijaż. Uwzględniamy też wszystkie kanały sprzedaży, w tym rynek apteczny, masowy, luksusowy, rynek salonów fryzjerskich i kosmetycznych oraz sklepy firmowe, takie jak NYX Professional Makeup, Kiehl's. Szacujemy ten rynek na ok. 14 mld zł, a jego wzrost na 4–4,5 proc. rocznie.
Sporo. A ile rosła sprzedaż L'Oréal?
Rośliśmy szybciej niż rynek. Polska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta