Okręty do podziału
Ze Szczecina mogą wypłynąć nie tylko nowoczesne promy, ale również jednostki dla wojska.
Kilkanaście nowych okrętów ma pojawić w polskiej flocie w ciągu 10 lat. Po niedawnym zakupie przez Fundusz Mars Szczecińskiego Parku Przemysłowego jest dla niego szansa na budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Mars to część Grupy Zbrojeniowej S.A. i dzięki temu w Szczecinie mogłyby być realizowane również wojskowe zamówienia.
Od gruzów do parku
Szczeciński Park Przemysłowy powstał na gruzach upadłej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Najpierw w 2010 roku Towarzystwo Finansowe Silesia kupiło w drodze postępowania kompensacyjnego tereny i najważniejszą infrastrukturę po stoczni. W 2011 teren został na 10 lat wydzierżawiony śląskiej spółce Kraftoport, która zadeklarowała uruchomienie produkcji stoczniowej. Szybko jednak okazało się, że plany były fikcyjne, a Silesia rozpoczęła sądowe starania o odzyskanie nieruchomości od Kraftoportu. W 2013 r. udało się unieważnić umowę dzierżawy i właśnie wtedy powołano do życia Szczeciński Park Przemysłowy. W listopadzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta