Wrażliwe dane przynoszą zysk
Dla firm świadczących usługi związane z ochroną danych osobowych, takich jak DPAG, nadchodzi czas żniw. Regina Skibińska
Anna Walosińska jako szefowa marketingu w bankach z tematem ochrony danych osobowy obcowała od dawna. Ustawa regulujące te kwestie pojawiła się już w roku 1997.
– Zlecając kampanie marketingowe firmom zewnętrznym wymagałam od nich działań spójnych z zapisami ustawy, ale nie zagłębiałam się w jej zapisy. Przechodząc na drugą stronę barykady, z korporacji do własnej firmy, siłą rzeczy musiałam dokładnie przestudiować jej zapisy –mówi Walosińska, która po odejściu z banku założyła własną firmę marketingową.
To na niej spoczywała odpowiedzialność za pozyskanie od osób fizycznych zgód na używanie danych dla potrzeb konkursów, loterii czy wysyłki newsletterów, odpowiadała też właściwe przechowywanie i chronienie tych danych. Postanowiła zostać beneficjentką zgromadzonej, unikatowej wiedzy i założyła firmę DPAG (Data Protection Advisory Group), doradzającą w zakresie ochrony danych osobowych.
Czas na start biznesu był dobry, gdyż w maju 2018 r. wchodzi w życie unijne rozporządzenie o ochronie danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta