Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumentów trzeba edukować

25 kwietnia 2017 | Rzeczpospolita Cyfrowa
Krzysztof Polcyn, menedżer w biurze innowacji Banku Zachodniego WBK
źródło: materiały prasowe
Krzysztof Polcyn, menedżer w biurze innowacji Banku Zachodniego WBK

Krzysztof Polcyn, menedżer w biurze innowacji Banku Zachodniego WBK

Rz: Dlaczego banki tak chętnie stosują rozwiązania oparte na systemach biometrycznych?

Krzysztof Polcyn: Nie tylko banki, ale też instytucje z innych sektorów korzystają z rozwiązań biometrycznych z oczywistych powodów – dzięki temu rośnie poziom bezpieczeństwa danych. Do zalet należy zaliczyć także wygodę klienta – brak kolejnych haseł, PIN itd. Biometria wymaga obecności zainteresowanej osoby – próbki głosu czy wzoru naczyń krwionośnych palca bądź skanu tęczówki oka.

Systemy tego typu wykorzystują dwa rodzaje naszych cech – behawioralne, związane z zachowaniem czyli np. głos lub podpis odręczny oraz biologiczne, na które nie mamy wpływu: wzór naczyń krwionośnych palca, owal twarzy czy cechy tęczówki lub siatkówki oka. W Banku Zachodnim WBK wykorzystujemy biometrię głosową w contact center. Planujemy wprowadzić tę metodę weryfikacji także w centrach operacyjnych.

Obecnie z tego sposobu uwierzytelniania korzysta wielu klientów. Wykorzystujemy również biometrię bazującą na odcisku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10734

Wydanie: 10734

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament