Bonusy dla kupujących w sieci bez PIT
Otrzymanie kuponu rabatowego i jego realizacja poprzez zakup towaru lub usługi po cenie obniżonej o wartość rabatu nie powoduje powstania przychodu po stronie konsumenta. Platforma internetowa, która ich udziela, nie jest płatnikiem.
Spór w sprawie dotyczył obowiązków płatnika PIT w zakresie przychodu uczestników akcji promocyjnych. We wniosku o interpretację spółka wskazała, że świadczy usługi z zakresu e-commerce. W działalności udostępnia handlową platformę internetową umożliwiającą przeprowadzanie przez podmioty zewnętrzne transakcji sprzedaży i zakupu towarów, usług i praw. Spółka wyjaśniła, że organizowane są też różnego rodzaju akcje marketingowe, których celem jest promocja i reklama jej marki przekładająca się na zwiększenie liczby transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem platformy i tym samym wzrost jej przychodów. W organizowanych akcjach promocyjnych ich uczestnicy mogą otrzymywać kupony rabatowe uprawniające do określonych kwotowo zniżek przy zakupach towarów za pośrednictwem platformy.
Firma podkreśliła, że rabaty przyznawane na zakupy za pośrednictwem platformy są dostępne dla nieograniczonego grona użytkowników spełniających warunki korzystania z określonych akcji promocyjnych na takich samych zasadach. Użytkownikami są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta