Patriotyzm gospodarczy ma się dobrze
Firmy podkreślają swoje lokalne zaangażowanie, a takie projekty mają też znaczenie dla ich oceny przez konsumentów.
Od lat można zauważyć, iż działające w Polsce firmy starają się korzystać głównie z lokalnych dostawców. Widać to nie tylko w sieciach spożywczych, ale także w firmach gastronomicznych czy u producentów wielu kategorii produktów.
Sieci handlowe idą w tym kierunku w zasadzie od początku działalności w naszym kraju i konsekwentnie rozwijają ofertę rodzimych produktów. Należąca do Jeronimo Martins sieć Biedronka podaje, że ok. 90 proc. produktów spożywczych w jej asortymencie pochodzi od polskich dostawców. Firma zwraca uwagę, że wraz ze swoimi partnerami handlowymi inwestuje w zrównoważony rozwój, jak choćby odtworzenie tradycyjnych upraw warzyw i owoców.
Biedronka współpracuje z ponad 500 polskimi partnerami handlowymi, z tego z ponad 200 firmami od ponad dziesięciu lat. Kilkadziesiąt firm jest związanych z Biedronką od początku jej działalności. Wiele z nich mogło dzięki temu sfinansować znaczące inwestycje w park maszynowy, zakłady produkcyjne czy magazyny. Modyfikowana była również oferta, a w ślad za bardzo wyraźnym trendem prozdrowotnym z produktów znikały mniej pożądane składniki.
Szansa dla dostawców
Nie można też zapominać o miejscach pracy – tylko w Biedronce pracuje już ok. 60 tys. osób....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta