Polska jest i będzie numerem 1
Rozmowa | Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w Amice SA.
Rz: Amica SA narodziła się i rozwinęła w Polsce, osiągając status jednej z największych firm w branży. Dzięki czemu tak spektakularny sukces był możliwy właśnie w Polsce?
Wojciech Kocikowski: Firma działa na tym rynku wiele lat, pierwsze kuchnie były produkowane już w latach 50. Po zmianach ustrojowych w latach 90. pojawiła się potrzeba ożywienia marki, powstał pomysł, żeby nazywała się Amica. To był przełom i prawdziwy strzał w dziesiątkę. Ważne jest także to, że firma od początku jest w polskich rękach – głównym akcjonariuszem zawsze była osoba stąd. To Polak, a nie zagraniczny inwestor, markę stworzył i konsekwentnie realizował przyjetą strategię. Chciał inwestować w rozwój i realizować wizję, która prowadzi do stworzenia marki o zasięgu globalnym. Do tego doszły oczywiście dobre jakościowo produkty – na początku kuchnie, potem lodówki czy pralki. Dzięki temu marka stała się liderem rynkowym AGD w Polsce. W tej chwili w naszym portfolio posiadamy pełną gamę produktów dużego AGD, w tym tak specjalistyczne urządzenia jak lodówki na wino. Bardzo intensywnie rozwijamy także małe AGD, a wyniki sprzedaży tych urządzeń w zeszłym roku przeszły nasze oczekiwania.
Jak Amica SA, firma z wieloletnią tradycją w Polsce, rozumie pojęcie patriotyzmu gospodarczego?
Dla nas patriotyzm gospodarczy przejawia się przede wszystkim w tym, że nasze moce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta