Internet bije w pozycję tradycyjnych sklepów
Sprzedawcy mają twardy orzech do zgryzienia, bo e-commerce coraz szybciej odbiera im rynek. Pomysły Amazona jeszcze to przyśpieszą.
piotr mazurkiewicz
Nowa usługa Wardrobe to kolejny etap w stopniowym przechodzeniu następnych kategorii produktów kupowanych głównie w tradycyjnych sklepach na platformy internetowe. Klienci Amazona będą mogli zamawiać do domu ubrania, a płacić dopiero za te, które zdecydują się zachować.
Koszty rozwoju
Amerykańscy analitycy zwracają uwagę, że oferta Amazona idzie w kierunku masowego klienta. Już wcześniej podobny system zaproponowała firma Stitch Fix, ale w jej przypadku kompletowanie ubrań i doradztwo klientowi to kombinacja systemów opartych na sztucznej inteligencji i sztabu stylistów, dostępnych online niemal non stop.
– Amazon stawia na skalę, sprawną logistykę, agresywne zagarnianie rynku dzięki choćby dostępowi do nieograniczonych funduszy – mówi Omar Saad, analityk z Evercore ISI.
Według raportu firmy Cowen & Company celem Amazona jest osiągnięcie do 2021 r. 16,2-proc. udziału w amerykańskim rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta