Kierowca zawsze będzie potrzebny
Jeszcze sporo czasu upłynie, nim zobaczymy na drogach pojazdy autonomiczne. Brakuje ustawodawstwa, systemu ubezpieczeń i określenia odpowiedzialności.
Rz: Jakie znaczenie dla Volvo Trucks ma polski rynek?
Martin Lundstedt, prezes Volvo Trucks: Z wielu powodów to dla nas jeden z najważniejszych rynków. Po pierwsze, Polska to jeden z największych krajów w Europie. Po drugie, jest położona w Europie Środkowej, czyli idealnie z logistycznego punktu widzenia. Po trzecie, jest atrakcyjna dla inwestorów motoryzacyjnych, więc także dla nas ma ogromną przyszłość.
Jednocześnie jednak nie zaliczamy się do najbogatszych krajów w Europie, a ciężarówki Volvo nie należą do najtańszych na rynku. Jak to się dzieje, że polskie firmy mimo wszystko kupują Volvo?
Rzeczywiście musi być jakiś powód, skoro co czwarta ciężarówka kupowana w Polsce przypada na Volvo Trucks albo Renault Trucks, czyli pojazdy z naszej Grupy Volvo. Sądzę, że przy wyborze naszych marek czynnikiem decydującym o zakupie wcale nie jest cena, ale koszt eksploatacyjny, czyli to, ile takie auto pali, jak komfortowo czuje się kierowca i jak wytrzymały jest sam pojazd.
Powiedział pan: komfort kierowców. O to już zadbała Komisja Europejska, żeby wypoczywali tyle, ile powinni. Czy rzeczywiście firmy też dbają o to, by ich kierowcy czuli się komfortowo?
Coraz bardziej. Bo znalezienie profesjonalnego, dobrego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta