Dotacje odmładzają tabor
Od Leszna, Gniezna i Ostrowa Wielkopolskiego po Suchy Las i Dominowo – wielkopolskie miasta i gminy coraz chętniej zmieniają stare, wysłużone autobusy miejskie.
Gdyby nie unijne dotacje, wymiana taboru stanowiłaby dla nich poważny problem. Do tej pory, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) 2014+, podpisano już umowy na dofinansowanie niemal setki niskoemisyjnych autobusów.
W większości przypadków zakupy nowych autobusów to konieczność. We flotach miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych z łatwością znaleźć można pojazdy, które pełnoletność osiągnęły już kilka lat temu. Tak jest np. w Krotoszynie, który kupuje z pomocą unijnej dotacji siedem autobusów, by wysłać na emeryturę 24-letniego neoplana i 22-letnie autosany.
Na inwestycje w obszarze transportu miejskiego zarząd województwa z WRPO 2014+ przeznaczył do tej pory ponad 270 mln zł. Planowane są nie tylko zakupy autobusów, ale i inwestycje w infrastrukturę.
Wsparcie w ramach interwencji
W lipcu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta