Schyłek letnich wyprzedaży
Odzież | Przed polskimi producentami odzieży i obuwia najgorętszy dwutygodniowy okres przecen kolekcji wiosenno-letnich. Firmy podsumowały właśnie wyniki lipcowych odwiedzin w ich sklepach tradycyjnych i internetowych. Urszula Zielińska
1,1 mld zł przychodów, o około 22 proc. więcej niż rok temu, zanotowały w sumie największe grupy odzieżowe i obuwnicze w kraju w minionym miesiącu. Dla większości był to pod tym względem okres lepszy niż rok temu.
Spadek przychodów lub ich stabilizacja widoczna jest tam, gdzie firmy próbują bronić marek ekskluzywnej odzieży damskiej, albo nie zwiększają powierzchni handlowej czy wręcz zamykają sklepy.
Pędzące przeceny
Najsilniej w lipcu rosły przychody producenta galanterii skórzanej i obuwia – Wittchenu (o 57 proc. rok do roku), a także największej grupy obuwniczej w kraju – CCC (o 48,4 proc.). Spośród firm odzieżowych wyróżniało się zaś LPP, właściciel marek Reserved, Mohito czy Sinsay.
Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Banku, analizujący branżę, wiąże duży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta