Pojedynek na kufry
premiery | Insignia Sports Tourer, jak wcześniej nowa Astra wśród kompaktów, może namieszać wśród kombi segmentu D. wojciech romański
W Europie Zachodniej w segmencie D udział aut z dużym kufrem w ogólnej sprzedaży sięga ok. 50 proc., co istotne, równie chętnie kupują je osoby prywatne, jak i firmy do swoich flot. W Polsce popularność nadwozi kombi w tej grupie pojazdów jest mniejsza – według danych Samaru w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku wybrało je ok. 25 proc. nabywców, ale ich sprzedaż systematycznie rośnie. W Polsce po kombi ze środkowej półki sięgają głównie firmy – blisko 90 proc. z pierwszej piątki najlepiej sprzedających się aut z tego segmentu trafiło – w taki czy inny sposób – do flot.
Podgryźć liderów
Liderem pierwszego półrocza jest Passat Variant (2156 egzemplarzy, 92,1 proc. z nich kupiły firmy), Skoda Superb Combi (1399 sztuk, 89,4 proc.), Toyota Avensis Touring Sports (943 egz., 89,4 proc.), Mondeo (746 egz., 92,5 proc.) i Mazda 6 Sport Kombi (627 egz., 78,5 proc.). Łącznie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku polskie salony opuściło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta