Rzeczpospolita TV: Zawistowska: turysta musi wiedzieć, co kupuje
Klienci powinni zwracać uwagę, czy kupują imprezę turystyczną (kompleksową) czy powiązaną usługę turystyczną – mówiła prof. Hanna Zawistowska ze Szkoły Głównej Handlowej w piątkowym programie #RZECZoPRAWIE Jolanty Ojczyk
Teraz to nie jest takie proste, ale zmieni się po uchwaleniu projektu nowej ustawy o imprezach turystycznych.
– Będzie łatwiej, bo firmy zostaną zobowiązane do przekazywania informacji na specjalnym formularzu – dodała. – To bardzo ważne, bowiem zarówno organizator imprezy turystycznej, jak i przedsiębiorca oferujący powiązane usługi będzie musiał prostym językiem wyjaśnić za co ponosi odpowiedzialność, a za co nie – tłumaczyła prof. Hanna Zawistowska.
Klient od razu dowie się, czy przedsiębiorca, na którego stronie kupił bilet lotniczy, zarezerwował hotel i wynajął auta, odpowiada za wszystko czy nie. – Jeśli okaże się, że nie ponosi odpowiedzialności za wytwórców usług cząstkowych, to w przypadku ich nienależytego wykonania pozostają przepisy kodeksu cywilnego – wyjaśniła prof. Zawistowska.
Nowe przepisy mają wejść w życie na początku lipca 2018 r. ©℗