Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita TV: Zawistowska: turysta musi wiedzieć, co kupuje

07 sierpnia 2017 | Prawo | jk
źródło: materiały prasowe

Klienci powinni zwracać uwagę, czy kupują imprezę turystyczną (kompleksową) czy powiązaną usługę turystyczną – mówiła prof. Hanna Zawistowska ze Szkoły Głównej Handlowej w piątkowym programie #RZECZoPRAWIE Jolanty Ojczyk

Teraz to nie jest takie proste, ale zmieni się po uchwaleniu projektu nowej ustawy o imprezach turystycznych.

– Będzie łatwiej, bo firmy zostaną zobowiązane do przekazywania informacji na specjalnym formularzu – dodała. – To bardzo ważne, bowiem zarówno organizator imprezy turystycznej, jak i przedsiębiorca oferujący powiązane usługi będzie musiał prostym językiem wyjaśnić za co ponosi odpowiedzialność, a za co nie – tłumaczyła prof. Hanna Zawistowska.

Klient od razu dowie się, czy przedsiębiorca, na którego stronie kupił bilet lotniczy, zarezerwował hotel i wynajął auta, odpowiada za wszystko czy nie. – Jeśli okaże się, że nie ponosi odpowiedzialności za wytwórców usług cząstkowych, to w przypadku ich nienależytego wykonania pozostają przepisy kodeksu cywilnego – wyjaśniła prof. Zawistowska.

Nowe przepisy mają wejść w życie na początku lipca 2018 r. ©℗

Wydanie: 10820

Wydanie: 10820

Spis treści
Zamów abonament