Eksplozja sprzedaży polis przez telefon i internet
Finanse | W ciągu roku o ponad 70 proc. wzrosła sprzedaż ubezpieczeń OC w nowym kanale direct. Klienci liczą, że w ten sposób znajdą tańsze oferty. Regina Skibińska
Po kilku latach stagnacji sprzedaż ubezpieczeń w kanale direct (przez internet i telefon) ruszyła pełną parą. W pierwszym kwartale 2017 r. ubezpieczyciele sprzedali tą drogą polisy ze składką za ponad 0,5 mld zł, dla porównania w I kwartale 2016 r. było to 297 tys. zł, a w I kwartale 2015 r. – 249 tys. zł – pokazują dane zebrane przez Polską Izbę Ubezpieczeń.
Prawdopodobnie przyczynił się do tego wzrost cen polis komunikacyjnych. W I kwartale tego roku klienci kupili przez internet i telefon ponad 520 tys. polis OC, płacąc ponad 350 mln zł składki.
– Kiedy ceny zaczęły rosnąć, klienci częściej sprawdzali stawki w internecie – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy, który wyliczył, że sprzedaż przez internet zwiększyła się przez ostatnie półtora roku o 40–50 proc. Oznacza to, że już ok. 15 proc. wszystkich polis OC jest sprzedawanych bez pośrednictwa agenta ubezpieczeniowego....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta