Firmy lubią trwałe relacje
Relacje w biznesie to jeden z najważniejszych kluczy do sukcesu. Jak umacniać kontakty z klientami, partnerami, kontrahentami, dostawcami i współpracownikami, żeby móc prowadzić stabilny, efektywny i zyskowny biznes?
1. Stały kontakt
Pozostawanie w regularnym kontakcie zdecydowanie ułatwia stosunki, kiedy zajdzie potrzeba omówienia poważnej kwestii czy wyjaśnienia jakiegoś problemu. Czasu przeważnie brakuje, niż jest go nadmiar, ale warto pamiętać o wykorzystywaniu wszystkich możliwych środków komunikacji do podtrzymywania kontaktu. I nie chodzi wcale o codzienne smalltalki. Może to być na przykład polecenie na LinkedInie ciekawego artykułu, przesłanie mejlowo najnowszych badań z branży czy pochwalenie się przez Facebooka ukończeniem nowej realizacji firmy. Dobre wrażenie robi także przesłanie kartki świątecznej, podarowanie drobnego upominku urodzinowego czy życzenie spokojnego urlopu.
2. Waga inicjatywy
Według 1st Financial Training Services 96 niezadowolonych klientów nie narzeka i nie składa skarg, jednak 91 proc. z nich już nigdy nie decyduje się na skorzystanie z usługi. Nie należy czekać zatem, aż ktoś powie, że coś jest nie tak. Warto pokazać zaangażowanie, inicjatywę, nowe rozwiązania i pomysły, troskę o satysfakcję. Klient czy partner będzie dzięki temu miał poczucie, że obu stronom równie mocno zależy na osiągnięciu celu czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta