Słupek: Awaria samolotu to nie siła wyższa
Po odwołaniu lotu pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztu biletu – mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE.
– Ponadto linie muszą zaproponować najwcześniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.
Na dwa tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.
– Obecnie jest to kwota od 250 do 600 euro i zależy od długości pokonywanej trasy – powiedziała ekspertka. Pierwszym krokiem jest reklamacja u przewoźnika, który ma 30 dni na odpowiedź.
– Jeśli reklamacja nie została uwzględniona, można się zwrócić o pomoc do ECK. Kolejną drogą jest Urząd Lotnictwa Cywilnego – mówiła Słupek.
Siła wyższa jest okolicznością, na którą często powołują się linie lotnicze, by uniknąć odpowiedzialności odszkodowawczej.
– Należy podkreślić, że takim zdarzeniem nie jest awaria techniczna samolotu – dodała Słupek. —j.k.