Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słupek: Awaria samolotu to nie siła wyższa

22 września 2017 | Prawo

Po odwołaniu lotu pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztu biletu – mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE.

– Ponadto linie muszą zaproponować najwcześniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.

Na dwa tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.

– Obecnie jest to kwota od 250 do 600 euro i zależy od długości pokonywanej trasy – powiedziała ekspertka. Pierwszym krokiem jest reklamacja u przewoźnika, który ma 30 dni na odpowiedź.

– Jeśli reklamacja nie została uwzględniona, można się zwrócić o pomoc do ECK. Kolejną drogą jest Urząd Lotnictwa Cywilnego – mówiła Słupek.

Siła wyższa jest okolicznością, na którą często powołują się linie lotnicze, by uniknąć odpowiedzialności odszkodowawczej.

– Należy podkreślić, że takim zdarzeniem nie jest awaria techniczna samolotu – dodała Słupek.   —j.k.

Wydanie: 10859

Wydanie: 10859

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament