Z gryfem na masce
Były czasy, gdy Szczecin stanowił ośrodek przemysłu motoryzacyjnego.
Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji mieści się w zabytkowej zajezdni przy ulicy Niemierzyńskiej, skąd od 1913 roku wyjeżdżały szczecińskie tramwaje. Hala mieściła 63 wagony oraz warsztat, transformatorownię, kuźnię, stolarnię, nawet pracownię krawiecką zapewniającą motorniczym służbowe stroje.
Ostatni tramwaj wyruszył stąd w roku 2004, wkrótce potem zajezdnię przekształcono w muzeum (powołane w roku 2006, otwarte – w 2010). Dzięki temu nadal parkują tu tramwaje, do których dołączyły autobusy, samochody, motocykle, rowery, a także sprzęt elektroniczny i telekomunikacyjny.
Skarby podzielono na kilka kolekcji: „Polska motoryzacja", „Motocykle II Rzeczypospolitej", „Polskie prototypy", „Historia szczecińskiej komunikacji", wreszcie: „Szczecińska motoryzacja w latach 1919–1944 oraz 1954–1967". Rok 1919 łączy się z najstarszym eksponatem motoryzacyjnym w zbiorach muzeum – motocyklem Alba (od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta