Strony nie mogą same ustalić kiedy powstanie obowiązek podatkowy
O tym, czy dana usługa została faktycznie wykonana, decyduje obiektywny moment kiedy wszystkie działania i czynności składające się na nią są zrealizowane. Strony nie mogą w drodze umowy cywilnoprawnej postanowić, że obowiązek podatkowy powstaje w innym momencie niż faktyczne wykonanie usługi.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 2 listopada 2017 r. (I SA/Kr 829/17).
Spółka zamierza wziąć udział w programie, w ramach którego świadczyłaby usługę polegającą na upowszechnianiu na rynku produktów autoryzowanego partnera – korporacji o globalnym zasięgu. Upowszechnienie to polegałoby na podejmowaniu w stosunku do określonej grupy produktów szczególnych czynności marketingowych oraz na zachęcaniu klientów do zakupu danych towarów i usług korporacji. Spółka będzie otrzymywać od partnera akceptację wykonanej usługi wraz z kwotą przysługującego wynagrodzenia. Po uzyskaniu akceptacji usługi spółka prześle fakturę za wykonaną usługę. Spółka chciała uzyskać potwierdzenie, że jako moment wykonania przez nią usługi należy przyjąć przesłanie przez korporację akceptacji wykonania usługi oraz informacji o kwocie przysługującego spółce wynagrodzenia. Zdaniem spółki, usługa wprowadzenia na rynek jest przez nią wykonana dopiero w momencie akceptacji usługi oraz przyznaniu jej za to określonej kwoty wynagrodzenia. Bez uprzedniego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta